Retourvoorwaarden


  • Voor het retour sturen van goederen dient u altijd een aanvraag te doen voor uw retour. Dit kunt u doen via de pagina retourneren. Zorg ervoor dat u alle velden invult, en een duidelijke retourreden opgeeft. Indien wij voor aanvang van de retour geen aanvraag of volledige aanvraag ontvangen, kan de retour niet verwerkt worden. U dient te wachten op onze goedkeuring van de retour voordat u de goederen terugstuurt. Na goedkeuring ontvangt u een bevestiging van de retour en een retourlabel van ons.

  • Geretourneerde artikelen worden enkel vergoed als deze binnen de gestelde termijn van 14 dagen worden aangemeld, binnen 14 dagen na retourakkoord naar ons worden teruggestuurd en in goede staat worden ontvangen, met uitzondering van producten die in aanmerking komen voor garantie. Zorg ervoor dat u tijdens het aanmelden van uw retour een volledige reden opgeeft waarom u uw bestelling retourneert.
  • Het geretourneerde artikel dient volledig compleet en in de originele verpakking te worden teruggestuurd. Dit omvat ook alle meegeleverde documentatie, garantiebewijzen en verpakkingsmaterialen. Het geretourneerde artikel dient onbeschadigd en ongebruikt te zijn (in originele staat en onbeschadigde verpakking). Wij behouden ons het recht voor om geretourneerde artikelen te inspecteren. Indien het product niet in originele staat of verpakking verkeert, of gebruikssporen vertoont die verder gaan dan nodig zijn om de aard en werking vast te stellen, behouden wij ons het recht voor om waardevermindering in rekening te brengen of de retour te weigeren.
  • Bepaalde producten kunnen wegens hygiënische redenen of op maat gemaakte specificaties niet worden geretourneerd, tenzij er sprake is van een defect. Bekijk onze productbeschrijvingen voor informatie over uitzonderingen op het herroepingsrecht.
  • De verwerking van retouren kan tot 14 dagen duren na ontvangst van de geretourneerde producten. In het geval van vragen over de status van een retour, kan de klant contact opnemen met onze klantenservice. Wij zullen geen verantwoordelijkheid dragen voor retouren die zonder voorafgaande retouraanvraag of zonder verzendbewijs worden verzonden.
  • De retourzending dient verpakt te worden in een stevige verzenddoos. Het is niet toegestaan het label direct op de verpakking van het artikel te plakken of een product te retourneren zonder dat het in een verzenddoos is verpakt. Retouren worden verstuurd op kosten van de koper via DHL Nederland, waarbij track en trace inbegrepen zijn. De koper dient dit bewijs van retourzending te bewaren en te kunnen tonen indien nodig. Mcubes is niet aansprakelijk voor verlies of schade aan retourzendingen tijdens het transport. Wij raden aan om een verzekerde verzending te overwegen voor retouren met hoge waarde. Klanten dienen hiervoor contact met ons op te nemen om deze optie te bespreken.
  • Bij een defect, beschadigd of verkeerd geleverd artikel dient u altijd vooraf een e-mail te sturen naar info@mcubes.nl met uitleg en foto’s en/of video’s. Indien dit niet gebeurt, kunnen wij de producten niet retour nemen als zijnde defect, beschadigd of verkeerd geleverd.
  • In het geval dat een zending of bestelling incompleet is, dient dit direct na ontvangst en duidelijk vermeld te worden in de retourmelding of via een e-mail naar info@mcubes.nl. Indien dit niet het geval is, wordt de retour beschouwd als incompleet.
  • Producten mogen enkel worden getest, niet gebruikt. Heeft u een defect artikel? Lees dan goed na of u in aanmerking komt voor garantie. Defecten of gebreken door eigen toedoen of ondeskundig gebruik worden niet retour genomen.
  • Retourneren is te allen tijde op kosten en risico van de klant, met uitzondering in het geval van fouten gemaakt vanuit Mcubes. Mcubes is niet aansprakelijk voor eventuele gevolgschade, verlies of kosten die ontstaan door het niet naleven van de retourvoorwaarden door de klant. Wilt u aangetekend of verzekerd retourneren? Dan dient u ons dit te laten weten in uw retourmelding in het invoerveld 'retourreden', hiervoor zullen extra kosten in rekening worden gebracht.
  • Mcubes mag, indien de klant niet conform de retourvoorwaarden, algemene voorwaarden of garantievoorwaarden handelt, waardevermindering ten gevolge van gebreken aan het product in rekening brengen of de retour weigeren. Indien de retour niet voldoet aan onze retourvoorwaarden, behouden wij ons het recht voor om extra kosten in rekening te brengen die voortvloeien uit de verwerking van de retour.
  • In het geval van geschillen over retouren of terugbetalingen, streven wij ernaar om deze in overleg op te lossen. Indien dit niet mogelijk is, zijn onze algemene voorwaarden van toepassing.